سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تخت جراحی الکتریکی

 

نقش تخت جراحی در اتاق عمل:

بیماران در طول عمل جراحی باید در پوزیشن مناسبی قرار بگیرند. در عمل جراحی، پوزیشن مطلوب باید کم ترین آسیب را به بدن بیمار وارد کند و همچنین دید و دسترسی کامل را برای پزشک فراهم آورد. عمل جراحی یکی از سخت ترین فعالیت های پزشکی است. بنابراین، باید از تجهیزات قابل اعتماد و پیشرفته استفاده کرد. در انجام عمل های جراحی، بیمار بر روی یک تخت قرار می گیرد که به آن تخت جراحی می گویند.

تخت حراجی شامل قسمت های مختلفی از جمله تشک اسفنجی، اسکرین بیهوشی، نگهدارنده دست و.. است. در واقع، تخت های جراحی با هر نوع عملی تطابق دارند. به عنوان مثال، در جراحی های ارتوپدی، تخت جراحی دارای قابلیت هایی از جمله تکیه گاه مخصوص پا است.

تفاوت تخت جراحی الکتریکی و مکانیکی:

در اتاق عمل دو نوع تخت جراحی وجود دارد. تخت های جراحی که به صورت خودکار یا دستی قابل تنظیم هستند. در واقع، می توانید برای تنظیم آن ها در هر ارتفاع و زاویه ای از اهرم یا کنترل های مخصوص استفاده کنید. به طور کلی، تخت های جراحی در بازار به صورت الکتریکی یا مکانیکی هستند.

تخت جراحی الکتریکی بهتر است یا مکانیکی؟

یکی از سوال های پر تکرار و مهم هنگام تهیه تخت جراحی است. تخت های جراحی الکتریکی به علت تنظیم در ارتفاع و شیب دقیق، نسبت به نوع مکانیکی محبوب تر هستند. با این وجود، اغلب جراحان از تخت هایی استفاده می کنند که تنظیم آن ها بسیار آسان و دقیق است. همچنین، تخت جراحی الکتریکی در جراحی های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.